בס"ד

דוגמניות

דוגמניות הן בנות המהוות מודל לצורכי קידום, שיווק ופרסום של מותגים.

כלומר דוגמניות מסייעות ללקוחות בענפים שונים, מעולם האופנה והפרסום בכלל, באמצעות נתוניהם הפיזיולוגים לקידום ושיווק מותג ככל שיהיה.

כיום דוגמניות לא מתבססות על מודל נתונים מדוייק כמו שהיה נהוג בראשית שנות ה80 כידוע כ 90 60 90, זה מתחלק למגוון רחב של דוגמניות.

דוגמניות ביוטי - דוגמניות שהן אך ורק לצילומי פנים ולא נדרש מהן להיות גבוהות במיוחד אלא רק פנים יפות וסקין טוב.

דוגמניות מסלול - דוגמניות שהן אך ורק לצעידה על מסלול תוך הצגת בגדים על גבי גופן, דוגמניות אלו לרוב צריכות לשמור על פרופורציות נכונות בגופן ואף על גוף מוצק וחטוב.

 דוגמניות פלאס סייז - דוגמניות שהן למידות גדולות בין אם לצילומי אופנה או מסלול אין זה משנה כיוון שכול היחודיות שלהן זה שמידותיהן גדולות אך מדהימות ביופין.

דוגמניות דתיות - דוגמניות שהן אך ורק לצילומי אופנה צנועים ולא חשופים, לרוב דוגמניו אלו לא יעשו מסלול למעט ארועים מאוד ספציפים שנוכחים בהם רק נשים.

כיום כול עולם הדוגמניות עבר שינוי וייצר שבירת מוסכמות, בנות שבעבר היו נפסלות בגלל "חיסרון" כזה או אחר, היום ה"חיסרון" מהווה את היחודיות שלהן, זה בא לידי ביטוי בווירדיות שלהן או בשונות שלהן כלומר לא באנליות(רגילות).

אין ספק שהעולם נפתח לדבר הזה לנוכח המדיות החברתיות שהרבה בנות/בנים שלא מוגדרים כ"דוגמניות/דוגמנים" הפכו להיות פופלארים ולמובילי דעת קהל, דבר אשר לאורך השנים חלחל ועשה את שלו ואף גרם לשינוי הזה שהוביל בהעולם לשנות את הגדרות היופי שהיו מקובעות בו.

כלומר היום נראה מראות יחודים כגון לבקנים, ג'ינגים, מידות גדולות,דתיות ואף בעלי מוגבלויות ועוד.

כיום כמעט בכל קמפיין אנו רואים את כול סוגי המראות האפשרים שיכולים לעלות במחשבתנו, זאת לאור קיבוץ הגלויות הקיים במדינה, המפרסמים רוצים לפנות לכל סוגי האוכלוסיה ושכל אחד ואחת יוכלו לראות את עצמם עם הדגם המוצג, ועל כן בכל קמפיין נראה מגוון רחב של מראות, הן בדוגמניות והן בדוגמנים.

 

בחזרה למאמרים